Z nami nie zgubisz się na trasie! W naszej aplikacji znajdziesz dokładną mapę tras i wycieczek, ciekawe miejsca i wydarzenia, panoramy 360 i dużo, dużo więcej!
1.763.115 rowerzystów przejechało trasami rowerowymi Pomorza Zachodniego w 2024 roku! To wzrost o ponad 108 tysięcy - ponad 6,5% (w 2023 roku - 1.654.775 rowerzystów)!
Województwo Zachodniopomorskie wydało ulotki Miejsc Przyjaznych Rowerzystom w województwie zachodniopomorskim. Pierwsza z ulotek dotyczy obiektów noclegowych, natomiast druga z ulotek dotyczy obiektów gastronomicznych, atrakcji turystycznych, punktów informacji turystycznych oraz pozostałych obiektów handlowych i usługowych. Pierwsza ulotka zawiera 80 obiektów noclegowych będących Miejscami Przyjaznymi Rowerzystom w województwie zachodniopomorskim. Druga ulotka zawiera 37 obiektów gastronomicznych, 28 atrakcji turystycznych, 13 punktów informacji turystycznej oraz 24 pozostałe obiekty handlowe i usługowe (w tym wypożyczalnie, serwisy i sklepy rowerowe) będące Miejscami Przyjaznymi Rowerzystom w województwie zachodniopomorskim. Ulotka zawiera MPR-y wg stanu na 13.01.2025 roku.
Na Pomorzu Zachodnim mamy już 146 Miejsc Przyjaznych Rowerzystom! Przedstawiamy Państwu podsumowanie naboru do systemu rekomendacji Miejsc Przyjaznych Rowerzystom w województwie zachodniopomorskim. Nabór do systemu rekomendacji jest prowadzony w trybie ciągłym dlatego kolejne zgłoszone obiekty po ocenie formalnej i weryfikacji w terenie dołączą do stale poszerzającego się grona scertyfikowanych Miejsc Przyjaznych Rowerzystom w województwie zachodniopomorskim.
Dzięki wspólnym wysiłkom Zespołu Koordynatorów ds. mobilności rowerowej przy Związku Województw RP (ZWRP) oraz Polskiej Organizacji Turystycznej, Polska włącza się w realizację jednego z najważniejszych europejskich projektów rowerowych. 3 grudnia br. na spotkaniu w Warszawie podjęto kluczowe kroki na rzecz powstania Krajowego Centrum Koordynacji EuroVelo.
Dołącz do nas do warsztatów dostosowanych do firm, które chcą wykorzystać rosnące możliwości wzdłuż Szlaku Żelaznej Kurtyny (ICTr). Warsztaty będą składać się z dwóch sesji. Pierwsza sesja skupi się na możliwościach biznesowych, podczas której przedstawimy, w jaki sposób Twoja firma może skorzystać z rosnącego trendu turystyki rowerowej, koncentrując się na perspektywach globalnych i regionalnych oraz w jaki sposób Twoja firma może dołączyć do międzynarodowych produktów turystycznych. Druga sesja obejmie temat technologii sztucznej inteligencji (AI) i sposobów wykorzystania narzędzi AI w codziennej działalności, aby być bardziej efektywnym. Data: 3.12.2024 Od 12:30 do 16:00
Kultowa trasa rowerowa Velo Baltica uznana została za jeden z najatrakcyjniejszych, najbardziej nowatorskich i bardzo przyjaznych rowerzystom, produktów turystycznych w kraju. To werdykt Polskiej Organizacji Turystycznej w konkursie „Najlepszy Produkt Turystyczny”. Nagrodę –Certyfikat POT – wręczono podczas gali, która odbyła się w Warszawie we wtorek, 19 listopada 2024 roku. Wyróżnienie odebrał wicemarszałek województwa Jakub Kowalik. Ponadto tytuł „Turystyczne Odkrycie 2024 Roku” przyznano Morskiemu Centrum Nauki, a „Najlepszym Produktem Turystycznym 2024” okazały się Ogrody Hortulus w Dobrzycy.
14 listopada Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego zorganizował webinar online „Zdobądź klientów na dwóch kółkach”. Wydarzenie sfinansowane w ramach projektu ICTr-CE „Innowacyjny, partycypacyjny i zrównoważony model biznesowy szlaku rowerowego Żelaznej Kurtyny”. Webinar można obejrzeć na kanale YT Pomorze Zachodnie.
Zapraszamy na webinar poświęcony Miejscom Przyjaznym Rowerzystom - różnego typu obiektom, które w istotny sposób wpływają na jakość rowerowej podróży oraz komfort spędzania urlopu na rowerze.
II Polsko-Niemieckie Dni Turystyki Rowerowej odbędą się 21-22 lutego 2025 r. Serdecznie zapraszamy o zgłaszania chęci aktywnego udziału w wydarzeniu.
Pomorze Zachodnie, dzięki tworzeniu spójnej sieć tras rowerowych pokazuje, jak wydłużyć sezon turystyczny i skutecznie zachęcać do poznawania regionu. Dane z rowerowych liczników rejestrują średnio milion przejazdów rocznie. Zmiana jest widoczna, ale budowanie nowej infrastruktury nie należy do najłatwiejszych zadań. Aby usprawnić ten proces – również w innych polskich regionach – potrzebne są nowe rozwiązania legislacyjne. Propozycje potrzebnych zmian są tematem dyskusji Zespołu ds. mobilności rowerowej przy Konwencie Marszałków RP oraz Konwentu Marszałków Województw RP, który we wrześniu przyjął stanowisko w sprawie budowania tras rowerowych na terenach leśnych.